wtorek, 27 września 2011

W drodze do Christanii

Wolne Miasto Christania jest znane jako mekka hippisów i ośrodek kultury alternatywnej. Ta dzielnica Kopenhagi powstała w 1971 r. kiedy grupa hippisów-squatersów zajęła opuszczone baraki byłej jednostki wojskowej Christianshavn. Grupa młodych ludzi ustanawiła własne sądy, nie płaciła podatków i generalnie zachowywała się po hipisowemu. W latach 90. mieszkańcy Christanii opracowali swój własny (niezależny od państwowego) kodeks praw, zakazujący m.in sprzedaży ciężkich narkotyków. Hipisowską atmosferę można poczuć do dziś, przechadzając się wśród stoisk z "nadziewanymi" ciasteczkami i innymi wynalazkami mającymi wprowadzić trochę więcej radości do życia ;) W Christanii, co w zasadzie jest zrozumiałe, panuje niestety całkowity zakaz robienia zdjęć.

Wczoraj w Wolnym Mieście odbywała się wielka impreza z okazji 40-lecia powstania. Wiedziałam, że sobie fotograficznie nie poszaleję w samej Christanii, toteż trochę wyżyłam się na różnych elementach duńskiej komunikacji miejskiej w drodze na imprezę :)







1 komentarz:

  1. A ja mam zdjęcia z Christianii, pytałam poszczególnych mieszkańców i pozwalali mi je robić. Byli bardzo przyjaźnie nastawieni :)

    OdpowiedzUsuń